.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معرفی 500 ابر رايانه برتر جهان

سي و چهارمين ليست 500 ابررايانه برتر جهان در سايت top500 منتشر شده كه بر اساس آن ابررايانه جاگوار به رتبه اول جهان دست پيدا كرده است.

جام جم آنلاين نوشت؛ جديد ترين نسخه اين ليست كه تنها دو بار در سال منتشر مي شود روز سه شنبه 17 نوامبر در كنفرانس SC09 درپورتلند در ايالت اورگان ارائه شد.

ابررايانه جاگوار از سرعت عملياتي برابر 1.75 پتا فلاب بر ثانيه برخوردار است كه با بهبود يافتن پردازشگر آن، اين سرعت به 2.3 پتافلاب افزايش پيدا خواهد كرد. يك پتا فلاب برابر يك كوادريليون محاسبه در ثانيه است.
سال گذشته ابررايانه Roadrunner مقام اول ليست برترين ابررايانه هاي جهان را به دست آورده بود كه به دليل پارتيشن بندي سرعت اين ابررايانه از 1.04 به 1.105 پتافلاب كاهش پيدا كرد و همين باعث پيشي گرفتن جاگوار از ابررايانه Roadrunner شد.
نكته جالب در رابطه با اين ليست قرار گرفتن چين در رتبه پنجم كشورهاي دارنده ابررايانه هاي قدرتمند در جهان است. رايانه Tianhe-1 كه در مركز ابررايانه اي ملي اين كشور قرار دارد به عنوان پنجمين ابر رايانه پر سرعت و قدرتمند جهان در ليست 2009 برترينها قرار گرفته است.
10 ابر رايانه برتر جهان بر اساس گزارش اين ليست ابررايانه هايي از كشورهاي آمريكا آلمان و چين هستند، در واقع كشور آمريكا با 277 ابررايانه بيشترين بخش اين ليست يعني در حدود 55 درصد از آن را به خود اختصاص داده است.
بر اساس گزارش Top500، ابر رايانه جاگوار از آمريكا در رتبه اول، Roadrunner از آمريكا در رتبه دوم، Karken XT5 از آمريكا در رتبه سوم، JUGENE از كشور آلمان رتبه چهارم، Tianhe-1 از چين رتبه پنجم، Pleiades از آمريكا در رتبه ششم، BluGene/L از آمريكا در رتبه هفتم، BluGene/P از آمريكا در رتبه هشتم، رنجر از آمريكا در رتبه نهم و Red Sky از آمريكا در رتبه دهم قرار گرفته اند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مهری 6 تير 1390
براساس همین سایت TOP500درJUON2011جاگوار در رده 3جای دارد.خواهشا به روز باشید.ولطفابگید ابر رایانه ایران کجای500تا می باشد؟در هر 2لیست(2010-2011)اسمی ازایران نیست.خواهشا جواب بدید.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.045 seconds.